فروش ملکه کارنیکا
آموزش

دانلود فیلم زنبور داری در آپارتمان های ژاپن

هر جامعه ای برای پیشرفت محتاج اجزائی می باشد که هوشمند و تلاشگر باشند. این اجزاء تلاشگر بدون شک افرادی عالم, خستگی ناپذیر و عاشق کار هستند که مسلما دید بسیار متفاوتی نسبت به زندگی در مقایسه با افراد عادی خواهند داشت. وقتی اکثریت افراد جامعه دارای این دید متفاوت و مرتفع زندگی باشند مسلما سطح کمی و کیفی فرهنگ, اقتصاد, ادب, علم و… نسبت به جوامع دیگر بالاتر بوده و به همان اندازه جامه ارزش بیشتری خواهد داشت.

یکی از این جوامع که همکنون از نظر علمی و اقتصادی جزء برترین ها لحاظ می شوند چشم بادامی های شرق آسیا خصوصا کشورهای ژاپن و چین هستند که توجه به نوع زندگی آنها راه های موفقیت را برای پیشرفت باز خواهد نمود.

پرورش زنبور عسل در پشت بام
پرورش زنبور عسل در پشت بام
پرورش زنبورعسل در خانه
پرورش زنبورعسل در خانه
زنبور داری در شهر پاریس
زنبور داری در شهر پاریس
زنبور داری در منزل
زنبور داری در منزل
زنبورداری در آپارتمان
زنبورداری در آپارتمان

شاید دیده یا شنیده باشید که در کشور ما باغداران با دیدن زنبورداران آنها را از باغ هایشان دور کنند تا زنبورها هم از آنجا دور کرده باشند و این یکی از مشکلات زنبورداران می باشد که هنوز باغداران به اهمیت حضور زنبورها مخصوصا در باغ هایشان پی نبرده اند. این در حالیست که در کشورهای پیشرفته, چند ماه قبل از آغاز فصل شکوفه, باغداران به تکاپو افتاده و با دادن هزینه, زنبورداران را متقاعد می کنند تا در فصل گلدهی درختانشان, کلنی های خود را به باغ های باغداران بیاورند تا میزان گرده افشانی گل ها افزایش یافته و در نتیجه میزان و کیفیت محصول باغشان بالا رود.

در دهه های اخیر که سطح آگاهی بالاتر رفته, دانشمندان پی به حضور ارزشمند زنبور های عسل حتی در کلان شهر ها برده اند. از نشانه های این آگاهی می توان به نگهداری زنبور عسل در شهرهای بزرگ آمریکا, اروپا و شرق آسیا اشاره کرد. برای نمونه در فیلمی که برای شما قرار داده ایم خواهید دید که یک شهروند ژاپنی چگونه در پشت بام یک آپارتمان بلند در یک شهر شلوغ مشغول به زنبور داری می باشد. امیدواریم که مردمان جامعه ما هم به این سطح از آگاهی علمی دست پیدا کنند.

{ رحمان رحمانی پرست }

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام.واقعا میشه توی شهرهای شلوغ ما مثل مشهد که دود وگرما بیداد میکنه روی پشت بام یا تراس زنبورداری کرد؟زنبورا از دود فرار نمیکنند؟تلفات زنببورا بالا نمیره؟

    1. سلام. در شهرهای شلوغ و در مرکز شهر مشکل است مگر اینکه ساختمان شما از محدوده حداقل 500 متری ارتفاعش بیشتر باشه و روی پشت بام باشید تا کسی حساس نشه. فکر نکنم دود مشکلی باشه به شرط اینکه به گل زیادی دسترسی داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *