فروش ملکه کارنیکا
آموزش

ملکه کارنیکا, اصل یا قلابی

زنبور عسل نژاد کارنیکا از لاین های متفاوتی به منظور کاربری های متفاوت اصلاح شده است. وقتی شما درخواست اسپرم نژاد پرورشی کارنیکا یا لاین های مادری کلاس A را می کنید, از شما سوال می شود که در چه اقلیمی می خواهید از آن استفاده کنید؟

اگر بخواهید در مناطق گرم و خشک جهان از آن استفاده کنید, باید از لاین های کارنیکای اتریشی که حاصل تلاقی زنبور عسل نژاد ایتالیایی با کارنیکای آلمان می باشد استفاده کنید. اگر اقلیمی کوهستانی داشته باشید, باید حاصل تلاقی لاین های کارنیکای سوئیس و آلمان و اتریش را به کار ببرید و اگر مکان پرورش زنبور عسل شما در مناطق پست جهان و کناره ی دریا با آب و هوایی معتدل باشد, تلاقی کارنیکای آلمان و یوگسلاوی پیشنهاد می شود.

متخصصین این امر به دلیل ایجاد انواع اصلاح و پرورش توانسته اند ملکه هایی برای نیازهای متفاوت انواع زنبورداری صنعتی پرورش دهند و این موضوع مانند گوناگونی ملکه های اصلاح شده بومی مثل نژادهای ایتالیایی, قفقازی و… چهار چوب اقلیمی نداشته و تقریبا با تمامی اقیلم های متفاوت جهان سازگاری دارند, البته به شرط اینکه از قبل نوع ملکه و لاین به درستی انتخاب شده باشند.

تفاوت کارنیکای آلمانی با اتریشی

اولین فرق ظاهری ملکه های کارنیکای آلمانی با اتریشی این است که ملکه های آلمانی کاملا سیاه رنگ یا دارای رگه های خیلی ظریف مسی رنگ می باشند, در حالی که کارنیکای اتریشی با توجه به اینکه در اصلاح نژاد آنها از زنبور زرد رنگ ایتالیایی استفاده کرده اند, این تلاقی ها باعث روشن تر شدن حلقه های شکمی کارنیکای اتریشی شده است.

فرق دیگر این دو لاین این است که ملکه های اتریشی با جمعیتی بالاتر کلنی را مدیریت می کنند و برای زنبورستان هایی که بیشتر در کار پرورش ملکه و فروش کلنی فعالیت می کنند پیشنهاد می شود, چرا که عسل آوری هر دو تقریبا یکسان است.

ملکه کارنیکای اتریشی

اگر چه ملکه کارنیکای اتریشی در سه بند اول شکم, دارای رنگ زرد چرمی ( نه زرد طلایی مانند زنبورعسل ایرانی ) می باشد, ولی باید تمامی زنبورهای نر و کارگر تولید شده رنگی طوسی مشکی داشته باشند و نباید بیشتر از 30% زنبوران کارگر تولید شده از ملکه کارنیکای اتریشی دارای یک حلقه زرد چرمی رنگ باشند. در غیر این صورت می توان گفت که تلاقی با زنبورهای ایرانی باعث روشن تر شدن نسل جدید می باشد و این ملکه یک هیبرید است و ارزش ژنتیکی خاصی ندارد.

ملکه کارنیکای اتریشی
ملکه کارنیکای اتریشی

ملکه کارنیکای آلمانی

رنگ حلقه های شکمی زنبوران نر و کارگر و تشخیص درجه خلوص ژنتیکی آنها, فقط با فاکتور رنگ گویا نمی باشد و طول خرطوم, کوبیتال ایندکس, رنگ موهای سینه زنبوران نر, طول موی بند پنجم شکمی زنبوران کارگر, اخلاق و رفتار کلنی و… مجموعا با هم مشخص کننده کیفیت ژنتیکی یک کلنی کارنیکا می باشند.

کارنیکای آلمانی
کارنیکای آلمانی
ملکه کارنیکای آلمانی
ملکه کارنیکای آلمانی

ملکه کارنیکای سوئیسی

تمامی خصوصیات کارنیکای سوئیسی برابر کارنیکای آلمانی است و این ژنتیک ویژه ی ارتفاعات بلند و مناطق کوهستانی می باشد.

کارنیکای سوییسی
کارنیکای سوییسی
ملکه کارنیکای سوییسی
ملکه کارنیکای سوییسی

تشخیص کارنیکای واقعی از هیبرید های ناخالص

متاسفانه در کشورمان ایران, تعهد اخلاقی و وجدان کاری در این رابطه واقعا زیر سوال رفته است. سود جویان با دریافت یک ملکه از موسسه ما و یا از کارآموزان ما, با تولید و انتخاب ملکه های باکره سیاه رنگ و باروری آنها با زنبورهای نر ایرانی, هر سیاهی را به جای ملکه کارنیکا به خریداران قالب می کنند. البته جدیدا کارنیکای زرد را هم عرضه می نمایند و جالب اینجاست که همین نام را تبلیغات هم می کنند.

ما هر ساله کلنی های کارنیکای موسسه را در دی ماه در منطقه کنگان مستقر نموده و بعد به منطقه برازجان و بعد از آن در ابتدای فروردین ماه به منطقه دزفول کوچ می دهیم. تازه در این زمان است که در دزفول کم کم تولید نرها آغاز می شود.

آلمانی ها با بیش از 100 سال کار اصلاح نژادی بر روی کارنیکا, آن را به گونه ای اصلاح نموده اند که بچه دهی نداشته باشد و چون به صورت غریزی علاقه ای به بچه دهی ندارد, زنبور نر هم خیلی دیر تولید می کند. به خاطر این موضوع است که تولید ملکه های اصیل کارنیکا هیچ وقت زودتر از نیمه اردیبهشت ماه امکانپذیر نمی باشد, حتی اگر از میناب کارهای تولید را شروع کنیم, مگر اینکه با نژاد اصیل کارنیکا کار نکنیم. بنابراین تحویل کارنیکای اصیل در فروردین ماه غیر ممکن است.

من بهترین, راحت ترین و دقیق ترین روش را برای شناسایی زنبوران کارگر متولد شده از ملکه کارنیکا را خدمت شما آموزش می دهم. شما با کمی دقت و تمرین می توانید حتی اشتباهات من را هم متوجه شوید و به هیچ وجه دیگر کسی نمی تواند کارنیکای غیر اصل را به شما قالب کند.

بررسی طول موی بند پنجم حلقه پشتی زنبور کارگر کارنیکا

ابزار بررسی :

  1. یک ذره بین دسته دار با 2 تا 4 برابر بزرگ نمایی
  2. یک تکه سیم فلزی به قطر 0.35 میلی متر : برای تهیه سیم باید یک قطعه سیم گالوانیزه قاب زنبور عسل را با کشیدن, قطر آن را به 0.35 میلی متر تبدیل کنیم
  3. یک چراغ قوه دستی یا چراغ پایه دار
لوازم تشخیص زنبور عسل کارنیکا
لوازم تشخیص زنبور عسل کارنیکا

روش بررسی :

با استفاده از یک پنس یا انگشت, زنبور کارگر را به شکل تصویر نگه می داریم. بعد سیم را به شکل تصویر در زیر موهای بند پنجم پشتی زنبور کارگر قرار می دهیم, به گونه ای که یک یا چند مو را از حالت خوابیده به حالت عمود در آوریم.

اندازه های مختلف موی حلقه پنجم پشتی
اندازه های مختلف موی حلقه پنجم پشتی

همانگونه که مشاهده می فرمایید, بلندی موی یک زنبور عسل کارگر از نژاد اصیل کارنیکا به هیچ وجه نباید بلند تر از قطر سیم باشد. در اصل باید کوتاه تر یا هم سطح باشند, در غیر این صورت تلاقی های ناخواسته داشته و به عنوان یک هیبرید تلقی می شود و یا اینکه اصلا کارنیکا نیست و فقط رنگ آن تیره است.

روش تشخیص زنبور عسل کارنیکا
روش تشخیص زنبور عسل کارنیکا

کارنیکای زرد اصلا وجود ندارد و این کاملا من درآوردی است پس خواهشمندم که در خرید و سفارش خود دقت فرمایید تا هر غیر اصلی را به جای اصل خدمتتان تقدیم نفرمایند. این روش یکی از مهمترین روش های شناسایی زنبور عسل کارنیکا می باشد که با کمی تمرین در شرایط صحرایی انجام آن ممکن می باشد.

تولید لاین های مادری با کیفیت نژاد کارنیکا به هیچ وجه از طریق باروری طبیعی امکانپذیر نمی باشد و فقط به روش تلقیح مصنوعی ملکه با اسپرم پدری خالص ممکن است. شما عزیزان می توانید هر ساله با سفارش به موقع در مهر ماه, از شرکت ما تقاضای دریافت لاین های مادری کارنیکا را داشته باشید و یا اینکه در سراسر کشور با کارآموزان مورد تایید ما همکاری فرمایید تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود و شما هم با دریافت کیفیت واقعی نژاد کارنیکای پرورشی که حاصل بیش از صد سال اصلاح نژاد کشور آلمان است, زنبورداری صنعتی را تجربه کنید.

 

کارنیکای اسلونی بهتر است یا کارنیکای آلمانی

طی سال های گذشته و با توجه به تجربیات مصرف کنندگان ملکه های نژاد کارنیکا, هم اکنون اقبال مصرف کنندگان بیشتر به سمت کارنیکای اسلونی بوده است, زیرا مصرف کنندگان به صورت عملی به این نتیجه رسیده اند که کارایی کارنیکای اسلونی بیشتر از کارنیکای آلمانی می باشد.

 

مشاهده قیمت خرید ملکه کارنیکا اصل

‫26 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید میخواستم چند تا کندوکارنیکا تهیه کنم چکار باید بکنم؟؟

  2. آیا کارنیکا اتریشی برج ۶و۷ در گرمسیر دوام دارد

  3. با سلام
    عسل دهی نژاد کارنیکا به طور میانگین چند کیلو در سال است

  4. سلام برای استان گیلان ارسال ملکه انجام میشه و اینکه در حال حاضر سفارش پذیرفته می‌شود

  5. سلام برای شروع کننده زنبورداری، چه ملکه ای مناسب است؟ بارور طبيعي يا مصنوعي؟ با کندوچه يا با کندو؟
    آيا ملکه به همراه نر ها و کارگر ها در کندو موجود است؟

  6. سلام برای خرم آباد چه نزادی مناسب است و میتونم به صورت حضوری ملکه و کندوی عسل رو از شما خریداری کنم و نمایندگی فروش شما کجاست . ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام. کارنیکا برای همه جا مناسب است. تحویل به صورت حضوری هیچ مشکلی ندارد اما باید اول سفارش بدین که بهتره تلفنی با بنده تماس بگیرید. ما در اسدآباد همدان هستیم.

      1. به نظر من نژاد بخشی اندک از زنبور داری است
        مدیریت کلنی های زنبورستان
        وکنترل بیماری ها و افات مهمتر است
        صحرای غنی از شهد و گرده همراه با هوای معتدل نیز تاثیر به سزایی در پیشرفت زنبورستان دارد.

  7. سلام میزان عسل دهی کارنیکای تلقیح طبیعی شما در شرایط گل خوب چقدر است؟

  8. سلام
    من ميخوام بدونم براي اصفهان بهترين نژاد براي توليد بهترين و باكيفيت ترين عسل از چه ملكه اي بايد استفاده كرد و بهترين ملكه دنيا چه ملكه اي است ممنون از پاسختون

  9. با سلام وخسته نباشید
    چرا با اینکه موافق عدم بر هم زنی ژنتیکی هستید باز اقدام به تولید هیبریدهایی مثل کارنیکا می کنید؟
    جسارتا بهتر نیست با کمک به اصلاح نژاد ،نژاد ایرانی اقدامات پایدار تر و ارزشمندتری انجام دهید؟

    1. خب اینجوری کسب و کارشون رونق نمیگیره …والا چرا لاین اصلی رو مهر ماه میفروشن ؟
      چون اکثر زنبوردارا آگاهی لازم رو ندارن و تا اواخر پاییز لاین از بین میره

      1. سلام. زمان تلقیح اردیبهشت و خرداد است و ملکه ها تا مرداد تخمریزی کرده و کارایی آنها مشخص شده و فروش از مرداد تا اسفند و فروردین ادامه خواهد داشت.

  10. ضمن عرض سلام و خسته نباشیددر زمان فروش لاین مادری کارانیکا اصل اطلاع دهید متشکرم

    1. با سلام
      آیا درسته که زنبور کارنیکا مناسب جنوب نیست و با وجود عسل آوری زیاد ولی تخم ریزی پایینی داره و در مقابل گرما زیاد مقاوم نیست

    1. سلام استاد عزیز من یه دستگاه تلقیح مصنوعی میخاستم البته کار کرده که ارزونتر واسم دربیاد شما کسی ازشاگرداتون هست که نخاد با دستگاه کار کنه البته تمییز وساالم باشه من ازش خریداری کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *