فروش ملکه کارنیکا
آموزش

ظروف مناسب برای بسته بندی عسل

متداول ترین ظروف بسته بندی عسل و عرضه آن به بازار, شیشه های نیم کیلویی و یک کیلویی در اشکال مختلف می باشند که در اکثر کشورهای جهان از جمله کشور ما نیز به کار می رود. ولی در سال های اخیر با توجه به مشکلاتی که در تامین و عرضه این گونه ظروف شیشه ای به وجود آمده است تمایل بیشتری برای استفاده از سایر ظروف وجود دارد.

ظروف پلاستیکی شفاف یا روشن با توجه به ارزان بودن, وزن سبک و دوام عمر, کاربرد بیشتری در بسته بندی و عرضه عسل به بازار پیدا کرده اند. بعضی از انواع ظروف پلاستیکی به شکل جعبه مکعب مستطیل و از نوع پلاستیک خشک و شکننده هستند که معمولا برای عرضه عسل شان به کار برده می شوند.

باید توجه داشت که ظروف بسته بندی عسل باید عاری از هرگونه بو, مقاوم در برابر خاصیت اسیدی عسل و عدم نفوذ رطوبت به داخل آنها بوده و به راحتی قابل پر شدن و تخلیه شدن باشند.

{ مرتضی علی آقایی نراقی }

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام! من زنبوردار ترکمنستان هستم فخرالدین! من یک سوال از شما دارم: آیا در خاک ایران آزمایش تطبیقی ​​بین نژادی انجام دادید؟ در سال 2016، من نژادها را با توجه به شاخص اصلی (بازده عسل) مقایسه کردم و در کمال تعجب من، مقاومت در برابر حرارت محلی نرخ های بالاتری را نشان داد. آیا فکر نمی کنید که نژاد بومی محلی (ایرانی) “apis mellifera meda” پتانسیل های بکر زیادی دارد؟
    زمانی برادر آدام به زنبورهای اصیل محلی ایرانی علاقه زیادی داشت تا هیبرید خود “Backfast bee” را بسازد. ایران که مهد تمدن های بسیاری است، فکر می کنم زنبور طلایی خود را “apis mellifera meda” دارد که شامل تاریخچه هزار ساله پرورش است. برای حفظ و بهبود خواص اصیل زنبورهای ایرانی چه کارهایی انجام می شود و از کجا می توان ملکه اصیل را خریداری کرد؟

  2. سلام
    برای سفارش ظروف جدید یسته بندی عسل به چه صورتی اقدام شود؟

  3. ببخشید جایی را سراغ دارید که اینگونه ظرف ها را می فروشند؟
    بنده می خواهم عسل هایم را بسته بندی کنم در بسته های یک هشتصدگرمی و نیم کیلوئی

    1. سلام
      الان معمولا از ظروف پلاستیکی استفاده میشه که در فروشگاه های فروش ظروف یکبار مصرف فراوانند
      ظروف شیشه هم در بازار فراوانند که اکثرا برای تهیه ترشی استفاده می شود
      موفق باشید

  4. السلام علیکم
    ببخشید جایی را سراغ دارید که اینگونه ظرف ها را می فروشند؟
    بنده می خواهم عسل هایم را بسته بندی کنم در بسته های یک کیلوئی و نیم کیلوئی
    اگر شد به من ایمیل یا به این شماره اس ام اس کنید —
    با تشکر

    1. سلام
      جناب غفاری عزیز شما می توانید به راحتی با مراجعه به بازار های بزرگ فروش ظروف یکبار مصرف که حتما در شهرهای بزرگ وجود دارد این ظروف را خریداری نمایید
      یا می توانید به یک پلاستیک فروشی سفارش دهید تا برای شما فراهم کند
      وبلاگ زیبایتان را هم دیدم
      موفق باشید دوست مسلمان من
      🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *