روش شروع کار زنبورداری

زمان مطالعه 2 دقیقه
یک زنبورداری کوچک و نوپا

بهار بهترین موقع برای شروع زنبورداری است. در اواخر زمستان و اوایل بهار که هوا به تدریج گرم می شود, زنبورها فعالیت خود را آغاز می کنند و به جستجوی شهد و به خصوص گرده از کندوهای خود خارج می شوند. از طرفی بهار فصل خرید و فروش کندو است.

زنبوردار مبتدی که علاقه به حرفه زنبورداری دارد باید حداقل 2 کندو و حداکثر 6 کندو کار خود را شروع نماید. هیچ وقت کار زنبورداری را با یک کندو شروع نکنید چرا که در صورت نیاز به کمک, از شما کاری ساخته نیست و احتمال این که ملکه از بین برود وجود دارد و زنبوردار را هم از کار زنبورداری دلسرد می نماید.

در موقع خرید کندو حتما دقت کنید که کندو ملکه خصوصا ملکه جوان داشته باشد. بیمار نبوده و دارای جمعیت قوی باشد. داشتن بیش از یک کندو به زنبوردار این امکان را می دهد که در صورت نیاز به کلنی های دیگر کمک نماید.

مطالعه کتاب های سودمند زنبورداری, استفاده از تجربه زنبورداران خبره و پیشکسوت, انسان را از اسرار زندگی, زیست شناسی و رشد و نمو زنبورها آگاه می سازد و زنبوردار می تواند با استفاده از این تجارب زودتر در کار زنبورداری موفق شده و تعداد کلنی های خود را افزایش دهد و از آن بهره بردای نماید.

شروع شغل پرورش زنبور عسل و زنبور داری

3 دیدگاه
  • با سلام و خسته نباشید. بنده تازه ساکن سنندج هستم و تازه میخواستم زنبور داری رو شروع کنم. میخواستم بدونم از کجا و با چه سرمایه ای و با چند کندو شروع کنم. شرایط آب و هوایی باید چجور باشه خلاصه تمام راهنمایی های لازم رو ازم دریغ نفرمایید. در صورت امکان همه رو به ایمیلم بفرستید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *