فروش ملکه کارنیکا
آموزش

درمان سرطان با بره موم

در قرن جدید, هر روز شاهد رشد تعداد افراد مبتلا به بیماری کشنده سرطان هستیم. سرطان تنها ویژه انسان نیست و همه جانوران و گیاهان پرسلولی نیز ممکن است به سرطان دچار شوند. سرطان یک بیماری پیش رونده است که در آن, سلول های بدن به طور غیر عادی تقسیم و تکثیر می شوند و بافت های سالم را نابود می کنند. سرطان شامل همه انواع تومورهای بدخیمی می شود که در پزشکی, آنها را بیشتر با نام نئوپلاسم می شناسند.

طبق گزارش انجمن بهداشت آمریکا, حدود هشت میلیون نفر در سال  بر اثر سرطان می میرند. سرطان در کشور ما نیز متاسفانه از شیوع بسیار بالایی نسبت به میانگین جهانی برخوردار است. علت دقیق این پدیده نامشخص است, ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا عوامل بیرونی همچون ویروس ها و مواد سرطانزا موثر باشد. در یک جاندار سالم, همیشه بین میزان تقسیم سلول, مرگ طبیعی سلول و تمایز, یک تعادل وجود دارد.

دکتر اوسامو میزوکامی
دکتر اوسامو میزوکامی

کشور ژاپن بیشترین تعداد افراد مبتلا به سرطان معده در جهان را داراست, چیزی حدود هفت برابر میانگین جهانی, اما جالب اینجاست که بسیاری از آنان درمان می شوند! روش اصلی بکارگیری این درمان که توسط آقای دکتر اوسامو میزوکامی ابداع شده است, نه تنها در درمان سرطان معده, بلکه در درمان تمامی سرطان ها موثر است و فقط شخص او بیش از 500 نفر مبتلا به سرطان را با این روش درمان کرده است!

درمان‌های رایج سرطان در ژاپن نظیر دیگر کشورها شامل جراحی, شیمی درمانی و پرتو درمانی است. مرگ و میر حاصل از سرطان هرسال در ژاپن در حال افزایش است به طوری که در پنجاه سال گذشته چهار برابر شده است و نیمی از بیماران می میرند.

درمان سرطان های پیشرفته تنها با استفاده از شیوه های درمانی متداول, مشکل است. درمان های رایج سرطان نیز ممکن است بر کیفیت زندگی بیماران اثر منفی بگذارند. این درمان ها گاهی خطراناک هم هستند. نسبت میزان مرگ و میر پس از عمل جراحی, بسته به محل سرطان و مهارت جراح بین 1 تا 3 درصد است. نسبت مرگ و میر در حین شیمی درمانی نیز معمولا بین 3 تا 5 درصد است و بر کیفیت زندگی بیماران اثر منفی دارد.

بنابر نظر عموم, پیشرفت قابل ملاحظه ای در درمان سرطان پدید آمده است, اما بسیاری از داده ها از این دیدگاه حمایت نمی کند زیرا با آزمایش می توان مراحل اولیه سرطان را که قابل علاج نیز هستند تشخیص داد, اما در درمان سرطان های پیشرفته ناتوانیم.

طب مکمل و سرطان:

روش های جدید درمان سرطان, نیازمند شیوه هایی غیر از روش های متداول درمانی است, به طوری که حدود 70 درصد از بیماران مبتلا به سرطان از چندین روش مکمل درمانی نظیر طب سوزنی یا داروهای گیاهی چینی همراه با روش‌های رایج درمانی استفاده می کنند. بیشتر این بیماران درباره استفاده از این شیوه ها به پزشک خود چیزی نمی گویند زیرا بیشتر پزشکان ژاپنی اعتقادی به روش های درمانی مکمل ندارند.

اگر چه درمان سرطان های پیشرفته, تنها با شیوه های طبیعی ایده آل است, با این وجود درمان این سرطان ها فقط با استفاده از روش های طبیعی بسیار مشکل است. به سبب اینکه سرعت تکثیر سلول های سرطانی خیلی زیاد است, توقف رشد آنها توسط شیوه های طبیعی امکان پذیر نیست و در بیشتر موارد به درمان های رایج نیاز است تا تکثیر سلول های سرطانی کاهش پیدا کند.

بره موم زنبورعسل:

بره موم ماده چسبناكی است كه زنبورهای عسل از غنچه و پوست درختان جمع آوری می كنند. ماده ای كه بوی مطبوعی دارد و رنگ آن سبز مايل به قهوه ای است. در گياهان اين ماده معمولا لایه ای چسبناک در اطراف جوانه می باشد كه از آن در برابر عناصر آب و هوایی و حمله باكتری ها, قارچ ها, كپک های قارچی و ويروس ها محافظت می كند.

بره موم های چسبیده به کندو
بره موم های چسبیده به کندو

زنبورها به كمک بره موم قاب ها را به كندو محكم مي كنند تا تكان نخورند. در ضمن جهت كوچک كردن سوراخ كندو به كار می برند و محافظی در برابر باكتری ها, قارچ ها و ويروس های مضر ايجاد می كند.

دکتر اوسامو میزوکامی در این باره می گوید:

اولین چیزهایی که من درباره بره موم آموختم, به 20 سال پیش بر می گردد, موقعی که در آمریکا اقامت داشتم و به این فرآورده زنبور عسل علاقمند شدم. بعد از آن من هر روز بره موم می خوردم و این باعث شد که از شر آنفولانزا خلاص شوم, بیماریی که اغلب به آن مبتلا بودم.

پس از آن پدر پیر و 73 ساله من 16 سال پیش مبتلا به سرطان پانکراس از نوع پیشرفته شد. من به او توصیه کردم برای درمان سرطانش بره موم بخورد. او از عصاره آبی بره موم مصرف می کرد. یک سال بعد او مرد, اما هیچگونه درد یا علائم شدید نداشت. از آن زمان به بعد من دریافتم که بره موم می تواند بخش موثری از درمان سرطان باشد. از زمان تجربه پدرم در استفاده از بره موم, من از بره موم به عنوان درمان مکمل برای بیش از 500  بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته استفاده کرده‌ام.

در ادامه که روی شناسایی انواع بره موم تحقیق کردم, دریافتم که بهترین نوع بره موم در قسمت ورودی کندوهای عسل وجود دارد, جایی که زنبورها از آنجا ورود و خروج می کنند و در واقع بره موم در آنجا نقش ضدعفونی کننده زنبوران را برعهده دارد.

انواع بره موم
انواع بره موم

چرا از بره موم در درمان سرطان استفاده می شود؟

بیش از 1200 مقاله دانشگاهی در ارتباط با خواص بره موم از سراسر دنیا موجود است. هم اکنون این ماده نسبت به سایر مکمل ها, بیشتر از جانب دانشمندان حمایت می شود. ترکیبات شيميایی اصلی يافت شده در بره موم شامل فلاوونوئيدها, فنوليک ها و ترپن ها می باشد.

 

خواص اثبات شده بره موم:

  1. تاثیر مستقیم ضد سرطانی
  2. افزایش ایمنی بدن
  3. اثر آنتی اکسیدانی
  4. اثر ضد تشکیل غیرطبیعی رگ های خونی
  5. اثر ضد التهابی
  6. اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی
  7. اثر ترمیم بافت آسیب دیده
  8. اثر محافظت از خطرات شیمی درمانی
  9. اثر محافظت از خطرات پرتو درمانی

 

تاثیر مستقیم ضد سرطانی بره موم:

بره موم بسیاری از عوامل مستقیم ضد سرطانی را داراست. در یک مطالعه اسیدکافیئک موجود در بره موم, تولید CD4, IL2, IL4 و اینترفرون گاما را در موش ها افزایش داد. اسیدکافئیک همچنین از پیشرفت ( مفاستاز ) سرطان به ریه موش های مبتلا به سرطان سینه جلوگیری کرد.

مواد اصلی ضد سرطانی موجود در بره موم شامل اسیدکافئیک, پینوسمبرین, گالانژین, کریسین, آرتیپلین C, پینوبانکسین, اسیدسینامیک و تریست می باشد.

اثر افزایش ایمنی بره موم:

تقریبا همه بیماران سرطانی پس از چند سال ایمنی بدنشان کاهش پیدا می کند. بره موم اثر افزایش دهنده ماکروفاژها را دارد و در موش نیز لنفوسیت ها را فعال می کند و مقدار CD4 و CD8 را افزایش می دهد.

اثر آنتی اکسیدانی بره موم:

رادیکال های آزاد در بیماران سرطانی افزایش پیدا می کند و این افزایش, سلول های سرطانی را به تکثیر تحریک می کند که نتیجه آن می تواند عود و پیشرفت ( متاستاز ) سرطان باشد.

اسیدکافئیک و آرتیپلین C موجود در بره موم, اثر قوی آنتی اکسیدانی دارند. بره موم از پراکسیداسیون چربی جلوگیری می کند و اثر آنتی اکسیدانی قوی تری نسبت به ویتامین E داشته است.

اثر ضد تشکیل غیرطبیعی رگ های خونی بره موم:

زمانی که سلول های سرطانی تکثیر پیدا می کنند, فرآیند تولید رگ های خونی جدید با افزایش خون رسانی به این سلول های سرطانی افزایش می یابد. بره موم نظیر داروهای ضد سرطانی مثل آواستین, اثر ضد تشکیل غیر طبیعی رگ های خونی را داراست.

اثر ضد التهابی بره موم:

سرطان خود یک فرآیند التهابی است که منجر به نبرد بین سلول های سرطانی و سلول های ایمنی می شود. عوامل ضد التهابی نظیر بازدارنده COX-II در پیشگیری و درمان سرطان اهمیت دارند. بره موم نیز دارای خواص ضد التهابی در بدن موجودات زنده است.

اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی بره موم:

ویروس های تیپ B و C می توانند عامل سرطان سلول های کبدی باشند. همچنین ویروس HIV عامل بیماری ایذز است. باکتری های کوباکتر نیز عامل خطر برای سرطان معده هستند. نیمی از ژاپنی ها عفونت هلی کوباکتر دارند و بیشتر آنها از سرطان معده رنج می برند. بره موم دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است و این خواص در درمان سرطان کاربرد دارند. تقریبا یک سوم بیماران دارای سرطان پیشرفته, در اثر بیماری های عفونی, نظیر پنومونی می میرند که به سبب نقصان سیستم ایمنی است. بره موم به جلوگیری از مرگ ناشی از عفونت کمک می کند.

اثر ترمیم بافت آسیب دیده:

اگر ترمیم ( بازسازی ) بافت سرطانی سریع تر اتفاق یافتد, بهبود سرطان سریع تر صورت می گیرد. بره موم باعث تحریک بافت به ترمیم می شود.

اثر محافظت از خطرات شیمی درمانی:

بسیاری از مطالعات توصیه می کنند که شیمی درمانی همراه با استفاده از بره موم باشد تا بروز واکنش‌ها را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که استفاده از بره موم همراه با شیمی درمانی در مقایسه با شیمی درمانی به تنهایی, اثرات همپوشانی ( سینرژیت ) بسیار بهتری دارد.

اثر محافظت از خطرات پرتو درمانی:

بسیاری از مطالعات نیز نشان داده اند که پرتو درمان همراه با استفاده از بره موم, بروز واکنش ها را کاهش می دهد. همچنین استفاده از بره موم همراه با پرتو درمانی در مقایسه با پرتو درمانی به تنهایی, اثرات همپوشانی ( سینرژیت ) بسیار بهتری داشته است.

آقای دکتر میزوکامی در این خصوص می گویند:

من بیش از 500 بیمار دارای سرطان پیشرفته را با استفاده از بره موم درمان کرده ام. این بیماران از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان ریه, معده, روده, پروستات, سینه, تخمدان و پانکراس رنج می برده اند.

ایشان در ادامه می افزاید:

ما باید این واقعیت را بپذیریم که بیماران سرطانی همزمان تحت درمان های چند جانبه شامل درمان های رایج و درمان های مکمل قرار می گیرند, بنابراین تاثیر بره موم را نمی توان به تنهایی در چنین بیمارانی اندازه گیری کرد.

بیشتر بیماران سرطانی تحت درمان های رایج قرار می گیرند اما من به آنها بره موم را به عنوان مکمل درمان توصیه می کنم. بیمارانی که بره موم مصرف می کنند به سمتی می روند که کیفیت بهتر زندگی, درد کمتر, خستگی کمتر و افزایش اشتها را تجربه می کنند.

طول عمر بیمارانی که بره موم مصرف می کنند به بیش از دو برابر, سه برابر و گاها تا 10 برابر زمانی که انتظار می رود, افزایش می یابد. تعداد کمی از بیماران که تومور داشتند, بدون درمان های رایج, اندازه تومور آنها کوچک می شد. همچنین تعداد کمی از بیمارانی که اندازه تومور سرطانی آنها یک سانتی متر و یا کمتر بود, بدون دریافت درمان های رایج, تومورهایشان کاملا ناپدید می شد.

بیمارانی که همراه با شیمی درمانی و پرتو درمانی از بره موم استفاده می کردند, نتایج بهتری را نشان می دادند و در مقایسه با بیمارانی که فقط درمان های متداول یعنی شیمی درمانی و پرتو درمانی را دریافت می کردند, واکنش های کمتری بروز می دادند.

من از عصاره اتانولی 30% بره موم برزیلی استفاده می کنم که از گیاه Baccharis dracunculus به دست می آید. هر چند من معمولا دوز 3 گرم بره موم را به صورت روزانه توصیه می کنم, اما برای بیماران با سرطان پیشرفته میزان 9 گرم و بیشتر از بره موم را مورد استفاده قرار می دهم.

بروز واکنش‌های مرتبط با بره موم:

دکتر میزوکامی در خصوص بروز واکنش در بیمارانش می افزاید:

دو بیمار از بروز جوش روی پوست بعد از مصرف بره موم شکایت کردند. این افراد حساسیت شدید به مواد شیمیایی داشتند. بیماران دارای آلرژی باید با احتیاط درمان شوند. همچنین تعداد کمی از بیماران  از دردهای معده بعد از مصرف بره موم شکایت داشتند, به ویژه اگر آن را با معده خالی میل می کردند. واکنش های جدی دیگری در اثر مصرف بره موم گزارش نشده.

موارد فوق العاده از درمان با بره موم:

دکتر میزوکامی موارد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان را در کلینیک خودش درمان نموده است. در اینجا او شش مورد فوق العاده از درمان بیماران سرطانی خود را با استفاده از بره موم آورده است.

مورد اول بیمار مبتلا به سرطان کبد:

در سال 1998 یک زن 46 ساله با بیماری هپاتیت C که به دنبال آن بیماری او به سلول های سرطانی توسعه پیدا کرده بود به بیمارستان من مراجعه کرد. سی تی اسکن کبد او 3  تومور به اندازه ی یک سانتی متر را نشان می داد. من مصرف 3  گرم بره موم را به صورت روزانه به او پیشنهاد کردم. تومورهای کبد او در سی تی اسکن, دو ماه بعد کاملا ناپدید شده بودند و مارکرهای توموری و پروتئین در طیف عادی قرار داشت. در حال حاضر او در سلامت کامل به سر می برد.

مورد دوم بیمار مبتلا به سرطان معده:

در سال 1997 یک زن 52 ساله با سرطان معده توسط من تشخیص داده شد. سرطان او در مرحله سوم قرار داشت و احتمال زنده ماندن او برای یک سال فقط 10 درصد تخمین زده شده بود. او تحت معاینات گاستروکتومی کامل قرار گرفت و مشخص شد که سرطان او به پرده صفاق متاستاز داده است ( گسترش پیدا کرده است ). بعد از عمل, او روزانه یک دوز بره موم ( 3 میلی گرم ) را مصرف می کرد. پس از 12 سال از عمل او, تا حالا هیچگونه عودی ( بازگشت ) نداشته.

مورد سوم بیمار مبتلا به سرطان معده:

در سال 2006 یک مرد 49 ساله با سرطان معده ( مرحله سوم ) تشخیص داده شد. به او پیشنهاد جراحی شد, اما او نپذیرفت. او به مدت شش ماه, روزانه 9 گرم بره موم مصرف کرد. بعد از این مدت, عکس با اشعه ایکس از معده او هیچ تغییری را نشان نداد. سپس او تصمیم گرفت تحت عمل جراحی قرار گیرد, اما اندوسکوپی ترتیب داده شده یک روز قبل از عمل, هیچ چیز غیرطبیعی را نشان نداد. همچنین بیوپسی از معده هیچ گونه سلول سرطانی را نشان نداد. جراحان گفتند که معجزه رخ داده است, بنابراین عمل جراحی منتفی شد. در حال حاضر او کاملا سالم است.

مورد چهارم بیمار مبتلا به سرطان خون نوع مالتیپل میلوما:

درسال 2003 یک مرد 46 ساله پس از شکستن استخوان هایش با سرطان نوع مالتیپل میلوما, مرحله سوم شناسایی شد. مدت زنده ماندن او برای 5 سال, 25 درصد تخمین زده شده بود. او در طول بستری در بیمارستان روزانه 15 گرم بره موم مصرف می کرد و چهار دوره تحت شیمی درمانی قرار گرفت, اما هیچ گونه واکنش منفی از جمله لوکوپنی یا کاهش تعداد سلول های سفید خون دیده نشد. در حال حاضر او در حالت بازگشت کامل قرار دارد.

مورد پنجم بیمار مبتلا به سرطان مجاری ادراری و مثانه:

در سال 2006 یک مرد 81 ساله با سرطان مجاری ادراری و مثانه تحت عمل اندوسکوپی قرار گرفت. او 12 کپسول 6 گرمی بره موم را به طور روزانه و به مدت یک ماه مصرف کرد. قبل از عمل یک معاینه کیتوسکوپی ترتیب داده شد. تومور سرطانی او بعد از دفع یک ماده اسفنجی مانند, کاملا ناپدید شد. در حال حاضر او کاملا سالم است.

مورد ششم بیمار مبتلا به سرطان تخمدان:

یک زن 57 ساله با سرطان تخمدان تشخیص داده شد. در سال 1990 تخمدان و رحم او برداشته شد و به دنبال آن شیمی درمانی انجام شد. او تب بالا, اسهال و کاهش تعداد سلول های سفید یا لوکوپنی را نشان داد. در سال 2002 مشخص شد که سرطان او به راست روده متاستاز داده است. او شروع به مصرف روزانه 2 گرم بره موم کرد و مجددا تحت شیمی درمانی قرار گرفت اما واکنش های منفی نشان نداد. فاکتور CA19-9 در او کاهش یافت و هم اکنون در طیف عادی قرار دارد. در حال حاضر او در سلامتی کامل به سر می برد.

پیشگیری از سرطان با استفاده از بره موم:

پیشگیری از سرطان به ویژه در مراحل اولیه در مقایسه با پیشگیری در مراحل دوم یا سوم از اهمیت بسیاری برخوردار است. کاملا مشخص شده است که صرفا استفاده از ویتامین ها و املاح نمی تواند جلوی بروز سرطان را در بسیاری از جایگاه های بروز این بیماری بگیرد. بره موم برای جلوگیری از بروز سرطان در مراحل اولیه موثر است زیرا این ماده, خواص ضد سرطانی مستقیم, خاصیت افزایش ایمنی و تاثیر آنتی اکسیدانی دارد.

نتیجه گیری:

مصرف بره موم در بیماران دچار سرطان پیشرفته که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی قرار می گیرند, کارایی درمان را افزایش و باعث کم شدن عوارض منفی می گردد. چنانچه بره موم تنها مصرف گردد, باعث افزایش کیفیت زندگی, طولانی شدن عمر و بهبود کامل می گردد.

بره موم نه تنها برای بیماران, بلکه برای افراد سالم, جوان و حتی کودکان نیز جهت پیشگیری از انواع بیماری ها توصیه می شود. همچنین در درمان سرماخوردگی معمولی, آنفولانزا, ميكروب ها, انگل ها, زخم های معده, زكام, سينوزيت, التهاب حنجره, گلودرد و مشكلات تنفسی بسیار مفيد است.

بره موم در رفع مشكلات تنفسی بسيار موثر است. پزشكان می توانند از اين دارو برای درمان آسم, ذات الريه و مرض سل استفاده كنند.

 

بهترین روش مصرف بره موم:

می توانید 3 بار در روز و هر بار حدود 3 گرم را تا نیم ساعت جویده و بعد قورت دهید.

{ مهندس سید مظاهر سیدی }

پیروز و سلامت باشید

‫11 دیدگاه ها

  1. بره موم ترشحات طبیعی سیستم دفاعی مجموعه گیاهان منطقه زنبورداری می باشد که هر گیاه زخمی شده جهت ترمیم و مقابله با عوامل بیماریزا از خودش ترشح می کنه و زنبور عسل به صورت غریزی آن را شناسایی و جهت استریل کردن کندو آن را به کندو حمل می کنه .. خواص بره موم هر منطقه نسبت به پوشش گیاهی منطقه متفاوت بوده و ماده ای فوق العاده و ارزشمند می باشد

  2. سلام. من عصاره اتانولی 30 درصد بره موم برزیلی رو می خوام. همونی که این دکتر میزوکامی به مریضاش می داده. چطوری باید تهیه کنم؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

  3. با سلام و احترام اینجانب زنبور دار سنتی می باشم واطلاعاتی در مورد نژاد های مناسب با مناطق سرد سیر نیاز دارم لطفا توضیح دهید

  4. سلام جناب رحمانی پرست.ممکنه بگین که ملکه ی کارنیکایی تلقیح مصنوعی شده ای که از شما خریداری کنم نسلهای بعدی که از اون میگیرم تمام خصوصیات ملکه ی اولیه داره یا نه؟ یعنی اگه دو یا سه تا بخرم و ازشون ملکه بگیرم و با نرهای خودشون جفت بوخورن مشخصات همون ملکه ی اولیه داره یا نه( البته بدون ایجاد مشکل همخونی) ممنونم از شما

    1. سلام. نسل اول دقیقا مثل مادرشون میشه ولی نسلهای بعدی چون با ایرانی جفت خوردن ناخالصتر میشن و بعد از حدود 6 نسل کاملا میشن ایرانی. بهتره هر سال یک لاین بگیرید و ارتقا رو ادامه بدین.

  5. باسلام

    احتراما با توجه به ابتلاي مادر بنده به سرطان متاستاسيك سينه ، مزيد امتنان خواهدبود شماره اي در اختيار اينجانب قرار دهيد تا سوالات خود را مطرح كنم.

    باتشكر

    1. باسلام و عرض تشكر
      درصورت امكان خواستار دريافت شماره آقاي عليرضا احمدي كه تجربه مشابه در درمان سرطان با استفاده از كپسول بره موم را داشته اند، ميباشم.

  6. ممنون آقای احمدی
    استفاده کردم از مطالب و تجربه به اشتراک گذاشته شده.
    نیاز دارم که با شما صحبت کنم تا در موردی شخصی با شما مشورت کنم. این امکان برای شما فراهم هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *